Quelle: variety.comProducer Thomas Schuehly ("Alexander") has acquired the remake rights to Fritz Lang's "Metropolis" and is partnering with Mario Kassar on an updated version of the 1927 silent sci-fi classic.
The Munich-based Schuehly and Kassar are currently in negotiations with a number of top directors to helm the pic, with a final decision expected in the next few months.
Schuehly obtained the rights to the film from Vienna-based publishing group Sessler Verlag.
One of the most groundbreaking films in cinematic history, the influence of "Metropolis" is evident in classic works that have spanned the 20th century, from James Whale's "Frankenstein," "Dr. Strangelove" and "2001" to "Blade Runner," "Gattaca" and "The Matrix."
"With the overwhelming role technology plays in our daily lives, the growing gap between rich and poor, including the gradual elimination of the middle class, the story of 'Metropolis' is a frightening reflection of our society that takes place in an all too possible not too distant future," said Schuehly.
Considered one of the most expensive films of its time, pic is set in 2026 in a massive city-state characterized by its monumental skyscrapers and art-deco architecture.
Metropolis Remake
Metropolis Remake
DAS halte ich in der Tat auch für eine Schnapsidee! Ich meine, der Film zog doch damals einen Großteil seiner Faszination aus der für damalige Verhältnisse schier unmöglich erscheinenden Effekte. Die Grundaussage wirkt (nach heutigen Maßstäben!) ja eher plump. Und da man heutzutage alles am Computer zurechtfrickeln kann, wo sich Fritz Lang & Co. vor 80 Jahren noch den Kopf zerbrechen mussten wie sie es auf die Leinwand bringen (mit Spiegelungen und was es da so alles gab etc.), fällt dieser Reiz doch heute komplett weg.
Wenn man also schon einen derartigen Jahrhundertklassiker remaken will, sollte man nicht unbedingt den nehmen, an dem es auch heutzutage nichts mehr zu verbessern gibt (mal abgesehen vom Ton, aber das allein machts nun noch LANGe nicht aus!). Remakes aus dieser Zeit machen doch eher dann Sinn, wenn eine Idee aus technischen Gründen nicht so umgesetzt werden konnte, wie dies gerne gewollt war. Trifft aber hier in keinster Weise zu.
Wenn man also schon einen derartigen Jahrhundertklassiker remaken will, sollte man nicht unbedingt den nehmen, an dem es auch heutzutage nichts mehr zu verbessern gibt (mal abgesehen vom Ton, aber das allein machts nun noch LANGe nicht aus!). Remakes aus dieser Zeit machen doch eher dann Sinn, wenn eine Idee aus technischen Gründen nicht so umgesetzt werden konnte, wie dies gerne gewollt war. Trifft aber hier in keinster Weise zu.
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