Der Boxoffice Thread
Denke ich auch, dass da noch 40 Millionen locker drin sind, zumal solche familientauglichen Sachen ja oft längeren Atem haben.
Jimmy Dix: "Du glaubst wohl nicht an die Liebe?" - Joe Hallenbeck: "Doch ich glaube an die Liebe. Ich glaube auch an Krebs." [Last Boy Scout]
Perry Van Shrike: "Look up 'idiot' in the dictionary. You know what you'll find?" - Harry Lockhart: "A picture of me?" - Perry Van Shrike: "No! The definition of the word idiot, cause that is what you fucking are!" [Kiss Kiss, Bang Bang]
Perry Van Shrike: "Look up 'idiot' in the dictionary. You know what you'll find?" - Harry Lockhart: "A picture of me?" - Perry Van Shrike: "No! The definition of the word idiot, cause that is what you fucking are!" [Kiss Kiss, Bang Bang]
$161 Millionen hat "Ant-Man and the Wasp" an seinem ersten WoE eingespielt - $76,030,000 davon in den USA (Teil 1 lief 2015 mit $57.2 Millionen in den Staaten an). Vom Publikum gab´s ein "A-" CinemaScore - von den Kritikern 86% bei "RT". Derweil ist "Incredibles 2" mit $503 Millionen inzwischen der erfolgreichste Animationsfilm aller Zeiten in Amerika - weltweit sind da bislang $772.7 Millionen im Sack...
"Jurassic World: Fallen Kingdom" läuft indes weiterhin prima - $1,058,642,665 hat der Streifen insgesamt schon erwirtschaftet. Auf Platz 4 kam das Prequel "The First Purge" mit $17.15 Millionen in Ziel: Nach 5 Tagen hat die $13-Millionen-Produktion in den Staaten bereits $31.1 Millionen eingespielt. Vom Publikum gab´s ein "B-" CinemaScore - von den Kritikern 52% bei "RT". "Sicario: Day of the Soldado" steht alles in allem bei $43,583,947, "Ocean´s 8" bei $236,851,228 und "Deadpool 2" bei $727,264,933...
Auf Platz 11 ist die Whitney Houston Doku "Whitney" mit $1.2 Millionen aus 454 Kinos eingestiegen ("A" CinemaScore und 91% bei RT") - während die Fred Rogers Doku "Won't You Be My Neighbor?" nunmehr in 893 Kinos zu sehen ist und es in jenem Rahmen mit $2.6 Millionen auf Platz 9 geschafft hat (ist nun auch die erfolgreichste Doku des Jahres). Im "Speciality Bereich" ging unterdessen "Sorry to bother you" (mit LaKeith Stanfield und Tessa Thompson) in 16 Kinos mit guten $717,302 (und feinen 94% bei "RT") ins Rennen...
Solange es sich noch lohnt für Disney, warum sollen sie nicht? "Titanic" lief ja noch Monate nach VHS-Start im Kino. Wenn die Zielgruppe den Film noch auf der Leinwand sehen will, dann würde ich als Studio die Knete nicht ausschlagen.
Jimmy Dix: "Du glaubst wohl nicht an die Liebe?" - Joe Hallenbeck: "Doch ich glaube an die Liebe. Ich glaube auch an Krebs." [Last Boy Scout]
Perry Van Shrike: "Look up 'idiot' in the dictionary. You know what you'll find?" - Harry Lockhart: "A picture of me?" - Perry Van Shrike: "No! The definition of the word idiot, cause that is what you fucking are!" [Kiss Kiss, Bang Bang]
Perry Van Shrike: "Look up 'idiot' in the dictionary. You know what you'll find?" - Harry Lockhart: "A picture of me?" - Perry Van Shrike: "No! The definition of the word idiot, cause that is what you fucking are!" [Kiss Kiss, Bang Bang]
Wobei "Skyscraper" ja in Asien spielt und mit dortigen Geldern finanziert wurde, da hat er bessere Startchancen. Wird vielleicht auch stärker beworben. Und ist wohl derzeit der einzige US-Film im chinesischen Kino, womit er wohl wenig Konkurrenz in der Hinsicht hat.
Jimmy Dix: "Du glaubst wohl nicht an die Liebe?" - Joe Hallenbeck: "Doch ich glaube an die Liebe. Ich glaube auch an Krebs." [Last Boy Scout]
Perry Van Shrike: "Look up 'idiot' in the dictionary. You know what you'll find?" - Harry Lockhart: "A picture of me?" - Perry Van Shrike: "No! The definition of the word idiot, cause that is what you fucking are!" [Kiss Kiss, Bang Bang]
Perry Van Shrike: "Look up 'idiot' in the dictionary. You know what you'll find?" - Harry Lockhart: "A picture of me?" - Perry Van Shrike: "No! The definition of the word idiot, cause that is what you fucking are!" [Kiss Kiss, Bang Bang]
Erwartungsgemäß ist Sony Pictures Animation’s "Hotel Transylvania 3: Summer Vacation" diese Woche auf Platz 1 eingestiegen - und zwar mit $44.1 Millionen (mit "Amazon Prime showings": $45.376 Millionen), einem "A-" CinemaScore und 60% bei "RT". Teil 1 startete seinerzeit etwas schwächer - Teil 2 ein Stück weit besser. Weltweit sind bereits rund $100 Millionen im Sack - in China geht´s am 20. Juli an den Start...
"Ant-Man and the Wasp" steht alles in allem aktuell bei $283.7 Millionen - ist bislang aber erst in 51% aller Märkte zu sehen. Der Action-Streifen "Skyscraper" debütierte derweil auf Platz 3 mit enttäuschenden $25.5 Millionen, einem "B+" CinemaScore und 51% bei "RT". International kamen $40.4 Millionen hinzu. Dwayne Johnson ist der größte und beliebteste Action-Star der Gegenwart - aber das ist sein fünfter Film in 14 Monaten, was vielleicht ein wenig zuviel ist, wie Branchen-Experten glauben. In China geht der Film nächste Woche ins Rennen - darauf baut/hofft man bei Universal...
"Incredibles 2" hat im Ganzen nun $857 Millionen beisammen - wodurch er u.a. erfolgreicher als Teil 1 ist (sogar inflationsbereinigt). "Jurassic World 2" steht nunmehr bei $1,134,697,215, "the First Purge" bei $72,609,970 (ist also mal wieder ein Hit), "Sorry to Bother you" ist auf Platz 7 vorgestoßen und im "Speciality Bereich" hat A24's "Eighth Grade" den bislang besten Schnitt des Jahres von Wes Anderson's "Isle of Dogs" geschlagen: $252,284 in nur 4 Kinos konnte die offenbar ganz wunderbare Dramödie von Bo Burnham (99% bei "RT") erwirtschaften...
China's First $100M Film Pulled from Cinemas After Disastrous Opening Weekend
In the long lead-up to its release, Chinese fantasy epic Asura was promoted as China's most expensive film ever made, with a production budget of over $110 million (750 million yuan). So perhaps it's unsurprising that the film's producers, which include Jack Ma's Alibaba Pictures, decided to take desperate action after the movie opened to just $7.1 million over the weekend.
Late Sunday evening in Beijing, Asura's official social media accounts posted a simple statement saying that the film would be pulled from cinemas as of 10 p.m. local time. After landing in theaters with limited fanfare, China's priciest picture ever would vanish from the scene entirely.
(...)
The statement announcing Asura's retreat from cinemas supplied no explanation for the unprecedented move. But a representative from Zhenjian Film, which is credited as lead producer, later told Chinese news site Sina: "This decision was made not only because of the bad box office. We plan to make some changes to the film and release it again."
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Adding a layer of intrigue to the saga, Asura's backers are now alleging sabotage.
Some 90 percent of all movie tickets are bought online in China and two mobile ticketing platforms currently dominate the market, Alibaba-owned Tiao Piaopiao and Maoyan, partially backed by Tencent. Both services supply average user review scores for every film on release — numbers that have the same controversial power as Rotten Tomatoes' "tomatometer ratings" or Metacritic's "metascores" in North America. A third influential Chinese review aggregator, Douban.com, operates independently of the ticketing services and is known to attract a more discerning, sometimes snarky, reviewer community.
Just as trolls have occasionally gamed Rotten Tomatoes ratings in the U.S., Chinese studios have sometimes alleged that their scores were unfairly hurt by fake negative reviews — or that the competition was boosted by purchased positive ones. Such ghostwriters for hire are known in China as "shuijun," a pejorative term that literally means “water army,” because companies pay them to “flood” forums with fake reviews.
Asura's producers are now alleging that they were targeted by a particularly aggressive "water army" attack. In a second social media post, they say they discovered a large number of 1/10 reviews for Asura posted to Maoyan by suspicious accounts immediately after the film's release. Describing the episode as "the shame of the industry," they say a sizable discrepancy soon emerged between Asura's early average scores on Maoyan (4.9/10) and on Alibaba's Tiao Piaopiao (8.4/10).
(...)
A more obvious explanation could be that the film opened against uncommonly strong competition. During the same frame that Asura debuted to just $7.1 million, holdover blockbuster Dying to Survive added $69 million for an 11-day total of $366 million, while veteran actor-director Jiang Wen's much anticipated period action movie Hidden Man opened to a healthy $46.2 million. Both films also have been critical favorites: Dying to Survive ranks at 8.9/10 or higher across all Chinese platforms, while Hidden Man has an average score of about 7.4/10.
The available tracking data also suggests that the usual makers of a bomb — low audience interest, weak marketing — also probably played a part. "Based on our tracking, pre-release market heat for this movie was quite low — below average," a representative for Beijing-based market research firm Fankink told THR Monday.
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HollywoodReporter.com
Hier noch ein Artikel dazu, bei dem aber auch herausgestellt wird, dass ein "Die hard"-Ripoff einfach nicht gerade gut zieht...SFI hat geschrieben:Müsste aber bei all der angeblichen Beliebtheit doch egal sein...Dwayne Johnson ist der größte und beliebteste Action-Star der Gegenwart - aber das ist sein fünfter Film in 14 Monaten, was vielleicht ein wenig zuviel ist, wie Branchen-Experten glauben.
Box Office: Is 'Skyscraper' Dying Hard Due to Dwayne Johnson Overexposure?
Hollywood's busiest actor had five movies hit the big screen in the past 14 months — and has four more slotted to open in 2019...
Ganzer Text:
https://www.hollywoodreporter.com/news/ ... ed-1127192
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